laatst bijgewerkt op: 15-08-2018

Deze advertentie is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer advertenties die corresponderen met deze advertentie.


HYPOTHEEKKANTOOR MET KLEINE ASSURANTIEPORTEFEUILLE REGIO ROTTERDAM

Adv. nr. Geplaatst Branche Soort bedrijf
11009 07-04-2008 Dienstverlening - - -
Regio Transactievorm Aantal personeelsleden Oppervlakte in m2
Europa - - - - - - - - -
Omzet laatste boekjaar Resultaat voor belasting Overnameprijs Rechtsvorm
Vertrouwelijk - - - - - - B.V.

Omschrijving

Ter overname wordt aangeboden een gevestigd hypotheekkantoor met kleine assurantieportefeuille.

Locatie en werkgebied
Het werkgebied is Rotterdam en de zuidelijke randgemeenten.
Door het ruime werkgebied en de opzegbaarheid van de huur is het kantoor verhuisbaar.

Omzet
De omzet is al jaren stabiel en bedraagt ca. � 380.000,00 per jaar.
Hiervan is ca. � 50.000,00 afkomstig uit schadeprovisies.

Algemeen
Het kantoor is WFT-proof.
Het kantoor bestaat bijna 20 jaar en opereert onafhankelijk.
Er is altijd correct geadviseerd.
In 2007 is ge�nvesteerd in automatisering en personeel.

Klantenkring
Het bestand telt ca. 1.400 adressen.
Het overgrote deel is klant vanwege eerdere hypotheekadvisering.

Personeel
De eigenaar is al enige jaren niet meer actief.
De directeur is in loondienst. Opleiding SEH en Assurantie B.
Door ervaring zeer geschikt voor brede MKB- en pensioenadvisering.
Hypotheekadviseur opleiding SEH.
Ook de ondersteunende dames zijn in bezit van relevante diploma's op het gebied van woningfinanciering of verzekeringen.
Bij verkoop blijven de directeur en de hypotheekadviseur, indien gewenst, minimaal nog een jaar in dienst.

Door de kwaliteit van de mensen zijn deze eenvoudig buiten het bedrijf te herplaatsen.
Eventueel kunnen hierover afspraken gemaakt worden.

Kansen

Makelaardij
De vraag is er wel maar op dit gebied worden thans geen activiteiten ontwikkeld.
Het kantoor is daarom zeer geschikt voor een overname door een makelaarskantoor.

Synergie
Het kantoor genereert veel afspraken.
Personeel is kwalitatief sterk. Overname door een soortgelijk kantoor met een gemeenschappelijke back-office zal de winst aanmerkelijk vergroten.

Werken op uurtarief en provisiebasis.
Er wordt gewerkt op basis van provisieinkomsten.
Door de lange traditie is er veel vraag naar service. Deze dienstverlening, bijvoorbeeld bij echtscheidingen, wordt thans nog gratis verleend. Het kantoor staat goed bekend en het klantenbestand is van voldoende omvang om de slag naar dienstverlening tegen uurtarief goed te kunnen maken.


MKB-advisering
Er wordt in 2008 gewerkt met nieuwe software. Er is een part-time administrateur aangenomen.
Hierdoor is bij de directeur ca. 20 uur per week aan commerci�le tijd vrijgekomen.
Door zijn kennis en ervaring is hij zeer geschikt voor advisering aan het MKB.
De koper die contacten heeft in het MKB kan hier zijn voordeel mee doen.


Activatransactie
Vraagprijs � 375.000,00

Voor meer informatie mailt u naar info@beobe.nl